Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Saturday, July 9, 2011

Pembunuh Ayu Tidak Akan DiMaafkan

Qomarodin mengusung jenazah Ayu di HSI, semalam.

JOHOR BAHRU: “Saya tak akan maafkan orang memperlakukan Ayu sebegitu kejam, biarlah dia digantung sampai mati supaya tiada lagi manusia diperlakukan seperti ini,” kata Qomarodin Bajuri, 43, bapa remaja dibunuh sebelum dikerat dan dibakar di sini, semalam.



Menurut Qomarodin, meskipun reda takdir menimpa anakya itu, dia berharap penjenayah terbabit dikenakan hukuman setimpal atas apa dilakukannya terhadap anaknya, Nurrahayu atau Ayu,16.

“Saya berharap pihak berkuasa menyiasat kes ini dengan teliti, mengumpul bukti secukupnya bagi membolehkan penjenayah menerima hukuman sewajarnya,” katanya sebak ketika menuntut jenazah arwah Ayu di Jabatan Perubatan Forensik di Hospital Sultan Ismail (HSI) di sini, awal pagi semalam.


Seawal jam 7.30 pagi, Qomarodin bersama seorang kenalan dilihat duduk di ruang menunggu bagi menuntut jenazah anaknya itu, selepas gagal berbuat demikian malam kelmarin berikutan beberapa perkara tidak dapat dielakkan.

Gambar : PILU...ahli keluarga Ayu sebak di majlis pengebumian, petang semalam.
Tepat jam 9.55 pagi, jenazah Ayu yang sudah dimandi serta dikafan, dituntut Qomarodin dan dibawa menaiki van jenazah menuju ke Surau Taman Pulai Utama dekat sini, bagi urusan pengebumian selepas solat Jumaat.

Sementara itu, suasana pilu menyelubungi pekarangan Perkuburan Islam Kangkar Pulai yang turut dihadiri rakan dan seluruh ahli keluarga arwah bagi memberikan penghormatan terakhir. Pada masa sama teman baik mangsa, Diana tidak dapat menyembunyikan perasaan pilunya hingga terpaksa ditenangkan rakan dan keluarga kerana meraung akibat terlalu bersedih dengan kehilangan Ayu. Qomarodin yang ditemui selepas selesai urusan pengebumian berkata, dia sekeluarga lega selepas menyempurnakan pengebumian jasad anak bongsu kesayangannya.



“Syukur, Alhamdulillah, segalanya sudah selesai. Biarpun terpaksa terima hakikat kehilangan Ayu, saya dan keluarga lega kerana sebelum ini bayangan dia sering muncul seolah-olah menyuruh jasadnya disempurnakan segera,” katanya sugul.

Menurut Qomarodin, dia terharu melihat ramai kenalan serta rakan arwah datang ketika pengebumian itu.

“Apabila melihat mereka saya terharu. Ia membuktikan hubungan arwah dengan orang sekelilingnya erat dan tidak mungkin akan terputus,” katanya.

Lebih 150 termasuk keluarga kandung dan angkat serta rakan dan kenalan mangsa hadir memberikan penghormatan terakhir kepada arwah Ayu yang disemadikan kira-kira jam 2.30 petang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...