Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Friday, July 8, 2011

Lontar Nota Berharga Kepada Polis

NOTA PENYELAMAT

MUAR: Keberanian seorang guru mempertaruhkan keselamatan dirinya dengan melontar nota melalui tingkap memberi maklumat berharga kepada polis berhubung keadaan tebusan di Pusat Jagaan Kanak-Kanak Serikids, Taman Sungai Abong Cemerlang membolehkan pasukan Unit Tindakan Khas (UTK) merancang serbuan tanpa menyebabkan kecederaan semua tebusan.



Difahamkan, menyedari ada guru yang berani memberikan maklumat, anggota polis memanjat dan bergayut pada tingkap premis berkenaan untuk berkomunikasi dengan guru berkenaan sebelum memberikan arahan kepada mangsa supaya mengunci pintu bilik dan menyendal pintu masuk.

Timbalan Ketua Polis negeri, Datuk Jalalluddin Abdul Rahman berkata, tindakan berani guru berkenaan memberi peluang kepada pihaknya mengatur operasi menyelamat selepas mengetahui lokasi sebenar mangsa dikurung.

“Dalam nota itu guru terbabit memaklumkan dia bersama tiga lagi guru dan 30 murid dikurung dalam bilik di tingkat atas dan semua mereka selamat.


“Kami terus berkomunikasi dengan guru berkenaan hinggalah mereka diselamatkan selepas sepasukan pegawai dan anggota UTK menggempur premis berkenaan,” katanya.

Hasil gerakan itu, suspek ditembak di kepala dan dibawa keluar dari premis jam 3.45 petang dengan kepala berbungkus dipercayai akibat cedera ditembak.

Tebusan pertama dibawa keluar dari pusat jagaan berkenaan pada jam 4.02 minit petang, diikuti empat guru pada jam 5 petang dan semua dikejarkan ke hospital untuk pemeriksaan lanjut. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...