Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Tuesday, July 12, 2011

Cuti Bertukar Tragedi DiRempuh Amukan Kuda


KLANG: Keriangan seorang wanita bercuti di sebuah taman tema air di Dengkil, dekat sini, bersama keluarganya sempena cuti hujung minggu bertukar tragedi apabila cedera di leher dan tangan akibat dirempuh seekor kuda, petang kelmarin.
TERLANTAR...Nor Zainab patah tulang leher serta tangan kanan dirempuh kuda mengamuk.
Ketika kejadian, Nor Zainab Saron, 37, dari Kajang berjalan kaki bersama suami dan empat anak mereka yang masih kecil di kawasan gerai makanan apabila dirempuh seekor kuda yang mengamuk dan keluar dari trek latihan.

Lebih malang, anak Nor Zainab berumur lima tahun yang ketika itu berjalan bersamanya turut menjadi mangsa apabila terjatuh dan terseret bersamanya akibat rempuhan itu. Bagaimanapun, kanak-kanak perempuan itu dibenarkan keluar wad, tetapi masih perlu menerima rawatan susulan.


Difahamkan, mangsa dan keluarga tidak menyedari kehadiran kuda yang mengamuk itu kerana kawasan itu dipenuhi orang awam dan trek latihan kuda terletak agak jauh dari kawasan kejadian.

Kakak Nor Zainab, Nor Hayati, 40-an, berkata adiknya dirempuh secara tiba-tiba dari belakang oleh kuda yang ditunggang pelatih pusat latihan tentera berkuda menyebabkan dia terjatuh dan terseret beberapa meter sehingga mulutnya terkoyak selain luka di kepala dan jari.

“Suasana menjadi panik dan akibat kejadian, adik tidak sedarkan diri serta tidak mampu mengingati apa berlaku disebabkan hentakan kuat di kepala. Anaknya cedera di kepala dan menerima rawatan susulan.




“Selepas menerima rawatan dan pemeriksaan X-Ray di Hospital Banting, pada mulanya pihak hospital mengatakan adik saya tidak mengalami apa-apa kecederaan dan kami diarahkan untuk tunggu 24 jam lagi bagi melihat tindak balasnya.

“Bagaimanapun, pada malam yang sama adik saya dikejarkan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang untuk menerima rawatan lanjut,” katanya ketika ditemui di HTAR di sini, semalam.

Nor Hayati yang juga suri rumah sepenuh masa, berkata setibanya di HTAR, doktor mendapati adiknya mengalami kecederaan serius di leher serta tangan kanan yang memerlukan rawatan rapi dengan segera.

“Saya kecewa dengan kecuaian penunggang kuda terbabit yang dipercayai gagal mengawal kuda miliknya sehingga menyebabkan adik saya yang bertubuh kecil terpaksa menanggung kesakitan,” katanya yang bakal membuat laporan polis berhubung kejadian itu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...