Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Friday, July 8, 2011

Mat Rempit - Hadiah Lumba Haram


PASIR MAS: Jalan raya dalam pembinaan di Kampung Banggol Chica di sini, yang dijadikan litar lumba haram bertukar menjadi litar berdarah apabila empat lelaki terbunuh selepas motosikal ditunggang bertembung antara satu sama lain, kelmarin.

TRAGEDI...jenazah keempat-empat mangsa terbaring kaku di atas jalan.
Dalam kejadian kira-kira jam 6.45 petang itu, Mohamad Amirul Afiq Baharon, 17, Raja Ahmad Muzzammil Raja Mansor, 18, Mohd Fikri Mat, 19 dan Abdul Muhaimin Makhtar, 21, yang berlumba disaksikan kira-kira 50 penonton dari kampung berkenaan dan kampung berhampiran, meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di kepala dan badan.

Kemalangan berlaku apabila motosikal Honda EX5 ditunggang laju Mohd Fikri tiba-tiba meletup sebelum terbakar menyebabkan dia dan Abdul Muhaimin, juga menunggang motosikal jenis sama yang ketika itu berlumba sesama sendiri hilang kawalan, bertembung dengan dua motosikal Yamaha 125Z ditunggang Mohamad Amirul Afiq dan Raja Ahmad Muzzammil.

Mayat Mohamad Amirul dari Kampung Kubang Pak Amin, di sini, Raja Ahmad Muzzammil (Kampung Kubang Panjang), Mohd Fikri (Kampung Banggol Setol) dan Abdul Muhaimin (Kampung Kubang Panjang) di bawa ke Hospital Pasir Mas (HPM), di sini, untuk dibedah siasat sebelum dituntut keluarga masing-masing kira-kira jam 10.05 malam kelmarin.


Jenazah semua mangsa dikebumikan di kampung masing-masing pagi semalam.

Saksi kejadian yang juga rakan akrab Mohd Fikri, Mohd Khairul Zaman Alias, 15, berkata, sebelum kemalangan suasana di litar berkenaan riuh rendah bagaikan pesta apabila kira-kira 50 penonton, kebanyakannya remaja bersorak melihat empat remaja berkenaan berlumba.

Harapan Berkecai

PASIR MAS: Seorang mangsa tragedi litar berdarah yang mengorbankan empat nyawa kelmarin, Raja Ahmad Muzzammil Raja Mansor, 18, tidak sempat mendaftar bagi memulakan pengajian di Politeknik Melaka, pada 27 November ini.
Bapanya, Raja Mansor Raja Hamzah, 47, berkata anak kedua daripada tiga beradik itu begitu gembira apabila menerima surat tawaran mengikuti pengajian Diploma Kejuruteraan Awam.

“Memang kami sekeluarga gembira dengan tawaran diterimanya itu dan sebagai ayah, saya berharap dia dapat menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi selepas tamat Sijil Pelajaran Malaysia. “Dia berminat dalam bidang kejuruteraan dan kali terakhir kami bertemu, Selasa lalu di rumah neneknya di Kampung Kubang Panjang,” katanya.

Menurut Raja Mansor, berita kemalangan meragut nyawa anaknya itu diketahui petang kelmarin, ketika sedang bekerja di Salor, dekat sini.

“Saya hanya diberitahu Raja Ahmad Muzzammil terbabit kemalangan lalu pulang kerana menyangka kemalangan biasa saja.

“Setiba di rumah di Kampung Kubang Panjang, barulah ahli keluarga lain memberitahu dia maut dalam kemalangan lalu saya bergegas ke hospital,” katanya.



Sementara itu Mariani Abdullah, 34, (kakak tiri seorang lagi mangsa, Abdul Muhaimin Makhtar, 21), berkata dia sedang mengikuti program di Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Panglima Raja, dekat sini, tempatnya mengajar apabila menerima berita kemalangan membabitkan adiknya itu, lalu pulang untuk mengambil bapanya ke lokasi kemalangan.

“Paling mendebarkan apabila mereka mengatakan empat penunggang motosikal maut dan setiba di lokasi kejadian, kami melihat mayat pertama yang dibuka penutup mukanya ialah adik saya,” katanya.

Menurut Mariani, sebelum kejadian adik tirinya yang masih menuntut di Politeknik Kota Bharu di Kok Lanas itu memberitahu bapanya mahu ke pasar malam berdekatan rumah kira-kira jam 5 petang.

“Kebelakangan ini adik kerap termenung dan jarang keluar rumah. Entah bagaimana motosikal yang sudah setahun tersadai di rumah dibaikinya sebelum digunakan pada petang itu.

“Biasanya dia memandu kereta Perodua Kancil miliknya kerana kami sekeluarga begitu bimbangkan keselamatan dirinya ,” katanya.

Dalam pada itu, ibu Mohamad Amirul Afiq Baharon, 17, Noraini Yaakob, 44, berkata sebelum kejadian anaknya memberitahu mahu ke rumah sepupunya.

“Sudah jadi kebiasaannya bersiar-siar dengan motosikal di kawasan kampung menyebabkan saya tidak mengesyaki apa-apa apabila dia mahu ke rumah sepupunya,” katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...