Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Friday, July 8, 2011

30 Kanak Kanak Dan 4 Guru Tabika Dijadikan Tebusan


MUAR: “Bunuh aku, kalau tak aku bunuh semua budak yang ada.” Itu ugutan lelaki dipercayai pesakit mental yang menceroboh sebuah taska di sini dan menjadikan 30 kanak-kanak serta empat guru sebagai tebusan selama hampir tujuh jam, bermula jam 9 pagi semalam.

KAWAL...anggota polis mengusung suspek untuk hantar ke hospital.
Ugutan lelaki bersenjatakan parang, tukul besi, pistol pengokot (stapler) dan alat pemadam api itu disuarakan kepada Penolong Pengetua Pusat Jagaan Serikids, Khoo Chon Den, 50, sambil mengacukan tukul besi kepadanya.



Khoo yang ketakutan dan serba salah, bagaimanapun enggan berbuat demikian selepas memikirkan penyerang lelaki itu bersikap baik terhadap semua tebusan termasuk mendukung seorang kanak-kanak untuk ke bilik air.
GAMBAR : SELESAI...anggota UTK keluar dari pusat jagaan.
“Saya bimbangkan keselamatan semua kanak-kanak yang ada, namun pada masa sama tidak mahu menjadi pembunuh.

“Lelaki itu menghulurkan saya tukul besi dan menjerit supaya saya membunuhnya, namun saya tidak memenuhi tuntutannya itu kerana takut.








SUSPEK DITEMBAK DI KEPALA

MUAR: Drama tebusan lima jam membabitkan 30 murid sebuah tadika dan empat guru wanita berakhir pada jam 3.05 petang semalam, selepas polis menggempur tadika itu dan menembak suspek di kepala, menyelamatkan semua mangsa tanpa kecederaan.

Polis melepaskan tembakan tepat pada kepala suspek yang semakin agresif apabila dia cuba memukul seorang anggota Unit Tindakan Khas (UTK) yang menjalankan usaha menyelamat.

Timbalan Ketua Polis Johor Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata lelaki berkenaan dikenali sebagai Loi Hui Chung, 30, meninggal dunia di Hospital Pakar Sultanah Fatimah, Muar, pada jam 9.15 malam tadi. Menurutnya, pihaknya bergegas ke lokasi dan mendapati pusat jagaan kanak-kanak itu ditawan suspek bersenjata.


“Rundingan bermula jam 11 pagi dan suspek mula membuat beberapa tuntutan tidak masuk akal termasuk sepucuk pistol dan peluru.

“Pada masa sama kami berjaya berkomunikasi dengan seorang guru yang membaling nota melalui tingkap memaklumkan dia dan mangsa lain berada dalam keadaan selamat,” katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...