Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Wednesday, September 7, 2011

Suami Bancuh Racun, Isteri Minum Racun Semut Perisa Pandan


KOTA BHARU: Seorang suri rumah berusia 27 tahun menggelupur kesakitan sebelum rebah di dapur rumahnya, akibat terminum air dicampur racun semut dibancuh suaminya sendiri yang disangka sirap berperisa pandan di Kampung Rambutan Rendang, Panji, dekat sini, semalam.

PARAH...Norhafizah dirawat di HRPZ II, pagi semalam.
Kejadian kira-kira jam 11 pagi itu disedari suami mangsa, Mat Din Yusof, 27, ketika mahu mengambil air bancuhan racun semut di dalam gelas diletakkan di atas meja makan sebelum dikejutkan dengan teriakan isterinya, Norhafizah Badli Efendi, yang mengerang kesakitan.

Akibat kejadian itu, mangsa dikejarkan ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini dengan sebuah ambulans dan dimasukkan ke wad kecemasan kira-kira jam 12.40 tengah hari.


Keadaan mangsa dilaporkan stabil selepas racun berkenaan berjaya disedut keluar, namun masih memerlukan bantuan alat pernafasan dan masih dirawat Wad Temenggong hospital berkenaan.


Difahamkan, sebelum kejadian, mangsa bangun tidur kira-kira jam 11 pagi selepas berjaga malam menjaga anak bongsunya, Shafira Aisyah berusia tujuh bulan. Mangsa dikatakan memang gemar minum air sirap berperisa pandan dan terus meminum air bancuhan racun yang dikatakan mempunyai bau pandan dan berwarna hijau diletakkan di atas meja makan.
INI DIA...Mat Din menunjukkan cawan yang digunakan untuk membancuh racun semut.Mat Din berkata, air bancuhan racun semut yang diletakkan di dalam gelas di atas meja makan rumahnya disediakan untuk dicurah ke dalam sarang semut.

“Kebetulan pagi semalam saya tergerak untuk bancuh racun semut kerana terlalu geram dengan kehadiran sekumpulan semut merah yang menggigit anak bongsu saya ketika bermain seorang diri di dalam rumah.

“Tanpa mengejutkan isteri, saya mengambil racun itu yang mempunyai bau dan warna seperti sirap berperisa pandan dan meletakkannya di atas meja kira-kira jam 10.30 pagi tadi (semalam),” katanya ketika ditemui di wad kecemasan HRPZ II di sini, semalam.

Menurut bapa kepada empat anak itu, ketika mahu mengambil bancuhan racun itu, dia tergamam mendapati isterinya rebah di pintu dapur sambil minta pertolongan.

“Saya panik apabila melihat keadaan isteri menggelupur di lantai dapur dan memberitahu dia minum air di dalam gelas yang diletakkan di atas meja makan dan ketika itu baru saya teringat dia terminum racun semut,” katanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...