Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Sunday, September 11, 2011

Kayu Teras Jadi Rebutan


HULU TERENGGANU: Sejenis kayu dikenali sebagai teras gemungga didapati menjadi rebutan golongan kenamaan berstatus VIP serta artis tempatan bertujuan menjadikannya sebagai pelindung diri daripada terkena sihir mahupun kecederaan pada kulit secara tidak sengaja.

KEBAL... Zubadeli, anak Sayuti mencelup jari ke dalam asid getah sambil memegang teras gemungga.
Selain itu, kecenderungan perbuatan khianat masyarakat kini yang gemar menggunakan asid sebagai bahan melepaskan geram berbanding sihir yang biasanya dapat dipatahkan pengamal perubatan tradisional menyebabkan teras itu terus dicari individu tertentu, termasuk nama besar.

Pelakon, penyanyi baru dan veteran, pengacara televisyen, ahli majlis perbandaran atau ahli dewan undangan negeri (Adun) antara individu yang mendapatkan kayu itu untuk kegunaan diri kerana dikatakan mampu menangkis ilmu pukau.

Pengumpul teras gemungga, Sayuti Harun, 72, berkata setakat ini beberapa individu berstatus VIP dari dalam dan luar Terengganu menemuinya bagi mendapatkan teras itu untuk kegunaan sendiri.



Menurutnya, dia tidak berniat menjual teras itu, namun ada antara mereka sanggup memberikannya sehingga RM2,000 bagi mendapatkan teras asli.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...