Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Friday, August 5, 2011

Rekod - Mangsa Mercun Pertama !


KOTA BHARU: Tindakan seorang remaja menyalakan mercun bola ketika membonceng motosikal membawa padah, apabila tiga jari tangan kirinya hancur dan cedera di muka selepas mercun itu meletup sebelum sempat dilempar dalam kejadian di Kampung Dewan Beta, dekat sini, malam kelmarin.

PADAH...Nasrudin kehilangan tiga jari tangan kiri akibat bermain mercun bola.
Akibat kejadian itu, Nasrudin Mohd Nazli, 19, dipercayai menjadi mangsa pertama mercun yang cedera parah di negara ini dan kini terpaksa ‘berpuasa’ di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini.

Menurut Nasrudin, kejadian berlaku kira-kira jam 10 malam ketika dia dalam perjalanan membonceng motosikal rakannya berjumpa beberapa rakan di kampung berkenaan untuk bermain mercun.


“Dalam perjalanan, saya menyalakan mercun bola tetapi tidak sempat melemparnya menyebabkan ia meletup di tangan kiri dan serpihan mercun turut terkena muka.

“Dalam keadaan tangan dan muka berlumuran darah, rakan yang menunggang motosikal bersama saya menghantar saya ke Klinik Kesihatan Lundang Paku, bagi mendapat rawatan lanjut sebelum dirujuk ke HRPZ II. Rakan saya itu turut terkena serpihan mercun, tetapi hanya cedera sedikit,” katanya ketika ditemui di wad HRPZII, semalam.

Nasrudin berkata, mercun bola itu dibeli di Rantau Panjang beberapa hari lalu dan merancang bermain mercun itu malam kelmarin di sekitar kampung.




Katanya, sebelum ini dia mendakwa tidak pernah menyalakan mercun ketika membonceng motosikal dan mengakui melakukan kesilapan.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...