Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Wednesday, June 29, 2011

UKM Nafi Bagi Status Halal Kepada Barbican



KUALA LUMPUR 23 Jun - Unipeq, anak syarikat Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), menafikan ia telah mengesahkan status halal produk bir 'Barbican' seperti didakwa pengeluar produk itu pada Khamis lepas.

Ketua Pegawai Eksekutif Unipeq, Dr Siti Noorbaiyah Abdul Malek, berkata syarikat itu hanya mengeluarkan sijil analisis yang menunjukkan kandungan kompaun yang diuji dan bukannya status halal.

"Sesuatu produk itu hendaklah dirujuk kepada pihak-pihak yang berwibawa seperti Jakim untuk status halal dan Kementerian Kesihatan untuk piawai makanan," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Noorbaiyah berkata sejak 15 tahun lepas, Unipeq bertindak sebagai sebuah makmal pemantauan kualiti makanan dan hanya menguruskan hal-hal berkaitan teknologi makanan.

"Kami khuatir sebab banyak sangat reaksi di luar sana berhubung dengan iklan yang dikeluarkan (pengeluar), saya haraplah kita boleh betulkan keadaan," katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...