Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Monday, June 20, 2011

Jerat Isteri Curang


JITRA: Akibat tidak tahan sikap isterinya yang curang, seorang suami nekad menghubungi Pejabat Agama Daerah Kubang Pasu (PADKP) untuk menangkap teman hidupnya itu yang berdua-duaan dengan lelaki lain di sebuah hotel, di sini, pagi kelmarin.

Lebih mengejutkan, siasatan ke atas wanita berusia 29 tahun itu mendapati dia memiliki empat rekod jenayah menipu dan tujuannya menjalin hubungan intim dengan lelaki berkenaan termasuk menyewa bilik hotel dipercayai untuk menipunya.

Sumber PADKP berkata, pihaknya mendapat aduan daripada suami wanita itu yang curiga dengan tindak-tanduk isterinya selepas wanita terbabit tidak pulang ke rumah.


Menurutnya, bertindak berdasarkan laporan lelaki berusia 30-an itu, sepasukan anggota penguat kuasa PADKP membuat pemeriksaan di sebuah hotel murah, di pekan Jitra 3, di sini, kira-kira jam 5 pagi kelmarin.

“Sejurus kami mengetuk pintu bilik hotel yang disewa wanita terbabit, seorang lelaki berusia 29 tahun yang memakai baju-T serta berseluar pendek membuka pintu dan terkejut melihat kehadiran anggota PADKP,” katanya.

Menurutnya, hasil pemeriksaan penguat kuasa PADKP menemui seorang wanita berbaju-T dan berseluar jeans bersembunyi dalam bilik air dan berpura-pura bersiap untuk pulang ke rumah.




“Ketika disoal siasat, wanita yang berasal dari Pauh, Perlis, itu mendakwa dia masih bujang dan menyewa di hotel berkenaan untuk sementara waktu.

“Wanita itu memberitahu dia dan lelaki yang berasal dari Padang Siding, Perlis, mengambil gambar kenangan di sebuah studio di pekan Jitra,” katanya.

Menurutnya, bagaimanapun, selepas disoal siasat beberapa kali, wanita itu mengaku dia isteri orang.

“Pasangan itu dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kubang Pasu untuk laporan tangkapan sebelum dibawa ke pejabat agama daerah untuk siasatan lanjut.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 9(1) dan (2) Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kedah 1988, sabit kesalahan boleh didenda tidak melebihi RM2,000 atau setahun penjara atau kedua-duanya,” kata sumber itu, semalam.

Sumber itu berkata, soal siasat PADKP juga mendapati wanita terbabit baru mengenali lelaki yang menjadi pasangan khalwatnya kira-kira sebulan lalu, tetapi mengakui pernah empat kali terlanjur tanpa pengetahuan suaminya.

“Berdasarkan maklumat, wanita itu membawa pasangannya menyewa hotel berkenaan dengan motif untuk menipu dan dia terbabit dalam beberapa kes penipuan,” katanya.

Sementara itu, sumber polis ketika dihubungi berkata, pemeriksaan lanjut polis terhadap wanita terbabit mendapati dia memiliki empat rekod jenayah sejak 2004 bagi kes penipuan yang membabitkan kawasan Perlis, Alor Setar dan Changlun, tetapi sudah menjalani hukuman.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...