Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Monday, June 20, 2011

Vios Putus 3


KUALA LIPIS: Empat sahabat karib yang sedang dalam perjalanan ke sebuah restoran, maut dalam keadaan mengerikan apabila Toyota Vios dinaiki mereka terputus tiga akibat bertembung dengan sebuah bas ekspres dua tingkat di Kilometer 23, Jalan Lipis-Benta, berhampiran kawasan rehat dan rawat (R&R) Lipis, dekat sini, malam kelmarin.

ROSAK...keadaan bas ekspres dua tingkat selepas dirempuh Toyota Vios.
Dalam kejadian kira-kira jam 11.45 malam itu, pemandu kereta, Hoi Wai Kin, 20, dari Benta Jaya, Lipis, penumpang, Wong Kok Heng, 17, Wong Chin Xion dan Yap Chung Hung, kedua-duanya 15 tahun, dari Kampung Penjom, maut di tempat kejadian.

Seorang lagi penumpang yang selamat, Chan Kwan Yong, 30, juga dari Kampung Penjom, patah tangan kiri dan mengalami gegaran otak dikejarkan ke Hospital Kuala Lipis (HKL) sebelum dipindahkan ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas), Temerloh, untuk rawatan lanjut.


Ketua Polis Daerah Lipis, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, siasatan mendapati, kereta dinaiki mangsa menghala ke Benta dari Penjom dipercayai dipandu laju menyebabkannya hilang kawalan sebelum masuk ke laluan bertentangan lalu bertembung dengan bas ekspres yang menghala ke Kelantan dari Kuala Lumpur.

Katanya, akibat pelanggaran itu, kereta dinaiki mangsa berpusing dan berhenti di tepi jalan menyebabkan Wai Kin yang bekerja sebagai pemandu jentera, Kok Heng dan Chin Xion, masih bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Chung Hua, di sini, manakala Chung Hung pelajar dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Setiawangsa, tercampak keluar kira-kira 10 meter daripada kenderaan mereka.

“Bagaimanapun, Kwan Yong yang tersepit di tempat duduk belakang kereta berjaya dikeluarkan orang ramai sebelum dibawa ke HKL, namun kemudian dipindahkan ke Hoshas,” katanya.




Menurutnya, pemandu bas, Wan Seman Wan Yi, 48, pula hanya cedera ringan dan turut menerima rawatan di HKL manakala pemandu kedua serta 42 penumpang bas tidak cedera.

Abdul Razak berkata, siasatan mendapati permukaan jalan kering dan keadaan cuaca baik namun lokasi kejadian tidak mempunyai lampu jalan.

Menurutnya, polis sudah mengambil keterangan pemandu bas terbabit untuk membantu siasatan berhubung kejadian itu mengikut mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan 1987.

Abdul Razak berkata, mayat semua mangsa sudah dituntut ahli keluarga masing-masing selepas selesai bedah siasat, semalam.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...