Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Saturday, June 18, 2011

Sardin Manusia


BUKIT KAYU HITAM: Sekumpulan 22 warga Myanmar, membabitkan 17 lelaki dan lima wanita sanggup berasak-asak bagai ikan sardin dalam sebuah Perodua Kancil dan Proton Saga yang masing-masing dipandu lelaki warga tempatan dalam usaha menyeludup masuk ke negara ini.

TAHAN...anggota Batalion 5, Rejimen Sempadan mengawasi pendatang tanpa izin yang ditahan.
Bagaimanapun, cubaan mereka dikesan anggota tentera daripada Batalion 5 Rejimen Sempadan Kem Bukit Kayu Hitam ketika dua lelaki tempatan itu memberhentikan kereta masing-masing di kawasan pagar sempadan kononnya kerana mengalami kerosakan, malam kelmarin.

Menyedari kegiatan mereka dihidu pihak berkuasa, semua warga asing terbabit bertempiaran lari ke kaki bukit di kawasan sempadan berhampiran laluan Felda Bukit Tangga di sini, namun berjaya diberkas sejurus kemudian.


Difahamkan, semua warga Myanmar berusia 13 hingga 63 tahun itu menyorok di tempat duduk hadapan, belakang dan but kedua-dua kereta seperti sardin sehingga ada antara mereka sesak nafas.

Bagaimanapun, pemandu dua kereta itu memecut kenderaan masing-masing melarikan diri sejurus mengetahui helah mereka terbongkar.

Penolong Pegawai Memerintah Batalion 5 Rejimen Sempadan, Mejar Zanuddin Hussin berkata, sepasukan anggota tentera yang membuat rondaan di pagar sempadan kira-kira jam 11.40 malam ternampak Perodua Kancil dan Proton Saga diletak dalam keadaan mencurigakan.




Beliau berkata, seorang lelaki didapati sedang membuka but depan kereta dan berpura-pura menghidupkan dan memeriksa enjin kereta kononnya kereta rosak sebaik melihat kelibat anggota tentera melakukan rondaan. “Bagaimanapun, sebaik anggota menghampiri kereta itu, seorang demi seorang kelibat manusia melompat keluar dari but, tempat duduk belakang dan tempat duduk hadapan kereta lalu lari menuju ke ladang getah.

“Anggota tentera membuat serang hendap di kawasan itu dan menemui 14 warga asing iaitu tiga wanita dan 11 lelaki cuba menyembunyikan diri sebelum menahan lapan lagi rakan senegara mereka kira-kira jam 12.40 tengah malam untuk siasatan lanjut.

“Mereka dipercayai menyeludup masuk selepas memotong pagar kawad berduri sebelum menyusup ke ladang getah di Felda Bukit Tangga yang melalui pos sekatan jalan keselamatan,” katanya ketika ditemui di kem berkenaan di sini, semalam.

Beliau berkata, pihaknya percaya semua pendatang berkenaan masuk secara haram ke negara ini, manakala kedua-dua pemandu kereta terbabit dipercayai bertindak sebagai orang tengah membawa warga asing terbabit.

Menurutnya, warga asing terbabit menunggu di satu kawasan seperti diarahkan sebelum menaiki dua kereta berkenaan untuk ke destinasi dituju.

“Kami tidak menolak kemungkinan ada warga tempatan menjadi dalang membawa masuk pendatang tanpa izin ke negara ini melalui lubang tikus di pagar keselamatan negara dan siasatan sedang dilakukan.

“Semua pendatang tanpa izin yang ditahan akan diserah kepada polis sebelum dihantar ke Jabatan Imigresen Kedah untuk tindakan lanjut,” katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...