Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Sunday, June 19, 2011

Putus Tersepit Eskalator


MUAR: “Saya terus mengambil dua jari anak yang putus sebelum membawanya ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF),” kata Ahmad Imran, 37, di Ledang dekat sini, semalam.

SAKIT... Mohd Faizal sedang menerima rawatan.
Ahmad ditemui di pekarangan HPSF ketika menghantar anak lelakinya berusia dua tahun, Mohd Faizal, untuk menerima rawatan kecemasan selepas dua jari kanak-kanak itu putus kerana tersepit pada eskalator sebuah pasar raya di bandar berkenaan, jam 6 petang kelmarin.

“Bagaimanapun, luluh hati saya kerana proses penyambungan dua jari yang putus itu di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di Cheras, Selangor, menemui kegagalan,” katanya.


Mengimbau kejadian, Ahmad berkata, Faizal dibawa sepupunya ke pasar raya untuk membeli makanan ringan.

Menurut Ahmad, ketika menggunakan eskalator itu, ia terhenti secara tiba-tiba, mengakibatkan Faizal terjatuh bersama sepupunya.

“Cubaan mengangkat Faizal gagal kerana dua jari, masing-masing satu di tangan kanan serta kiri, tersepit, namun terpaksa direntap, menyebabkannya putus.




“Saya mendapat panggilan telefon memaklumkan kejadian itu sebelum bergegas ke pasar raya yang terletak satu kilometer dari rumah di Jalan Haji Yunus,” katanya.

Bagaimanapun, sebaik tiba lima minit kemudian, Ahmad hanya mampu melihat anak lelakinya meraung kesakitan.

Menurut Ahmad, eskalator terbabit kerap rosak dan sering berhenti secara tiba-tiba sejak beberapa minggu lalu.

Selain putus dua jari, mangsa luka di kedua-dua belah tangan, menyebabkan dia menerima beberapa jahitan.

Ahmad kemudian membuat laporan polis berkaitan kejadian di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...