Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Tuesday, May 24, 2011

‘Main sendirian atas titi sungai’


KUALA KANGSAR: “Arwah memang pendiam malah sering bermain bersendirian di atas titi anak sungai itu. Namun dia tiba-tiba ghaib petang semalam (kelmarin) dan tidak pulang ke rumah,” kata Zubir Abdul Rahman, 68, datuk kepada Mohamad Haikal Wazir, 6, yang ditemui lemas dalam sungai di sini, pagi semalam.


Dalam kejadian kira-kira jam 10.20 pagi itu, kanak-kanak malang itu ditemui lemas di Sungai Papan, Kampung Padang Asam, Padang Rengas, dekat sini, oleh sepasukan bomba dan penyelamat kira-kira tiga kilometer dari lokasi mangsa dipercayai terjatuh.


Sehari sebelum kejadian, mangsa dilaporkan hilang oleh datuknya kira-kira jam 7.15 malam kelmarin selepas kanak-kanak itu tidak pulang ke rumah seperti biasa sebelum satu gerakan mencari dilakukan.
Bagaimanapun, usaha mencari dan menyelamat dilakukan beberapa agensi termasuk sepasukan bomba dan penyelamat Kuala Kangsar, anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) cawangan Padang Rengas dan bantuan beberapa penduduk kampung gagal menemui kelibat mangsa malam kelmarin.


Difahamkan, mangsa bermain bersendirian di sebuah titi berhampiran kedai runcit datuknya yang terletak kira-kira 10 meter dari anak sungai itu.

GAMBAR : USUNG...pasukan penyelamat mengusung mayat mangsa, semalam. Gambar kecil, Zubir.

Mangsa dikatakan tergelincir ke dalam anak sungai deras itu yang paras airnya meningkat secara mendadak disebabkan hujan di hulu sungai berhampiran Gunung Pondok, Padang Rengas. 


Zubir yang ditemui di pekarangan bilik mayat Hospital Kuala Kangsar semalam berkata, arwah tinggal bersamanya sejak kecil selepas kedua ibu dan bapanya bercerai.


Dia berkata, arwah sering mengikutnya ke kedai dan sering bermain bersendirian di sekitar kedai termasuk di tepi anak sungai itu.


“Ketika kejadian, saya sedang berurusan dengan pelanggan di kedai sementara arwah pula dilihat bermain di hadapan kedai. Kira-kira jam 7 malam saya pulang ke rumah seperti biasa namun, terkejut selepas dimaklumkan isteri, cucu saya tiada di rumah.


“Saya bergegas mencarinya di sekitar kedai namun gagal  menemui kelibatnya sebelum meminta bantuan daripada penduduk kampung,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Superintendan Abdul Gaffar Muhammad ketika ditemui semalam berkata, pihaknya menerima laporan kehilangan mangsa yang dibuat datuknya kira-kira jam 7.15 malam kelmarin sebelum menggerakkan operasi mencari dan menyelamat.

Beliau berkata, berdasarkan laporan itu, datuk mangsa mendakwa cucunya keluar bermain di sekitar kedai runcit tempatnya berniaga sebelum disahkan hilang.

“Bagaimanapun, operasi mencari dan menyelamat dilakukan beberapa agensi termasuk pasukan bomba dan penyelamat serta anggota Rela malam tadi (kelmarin) gagal menemui sebarang jejak mangsa.

“Operasi mencari dan menyelamat dimulakan kira-kira jam 12 malam membabitkan skop pencarian di sekitar anak sungai berkenaan sehinggalah mangsa ditemui pagi tadi (semalam),” katanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...