Glow text generator Text generator

Terima Kasih Kepada Mereka2 Yg Mengikuti Iklaneka

[ads] Buat duit lumayan tanpa modal di Facebook, Blog & Tweeter Sekarang! Setiap klik dibayar RM0.20 hingga RM0.40! Daftar di sini #ChurpChurp

[ads] Dapatkan Produk Bioasli Anda Dan Nikmati Hidup Yang Lebih Bermakna Di sini # BioAsli

[ads] Ersano Perfume 1 lagi produk keluaran anak tempatan menampilkan 13 jenis haruman yang menawan, pastinya tiada alkohol. # Haruman Menawan Pasti Berkenan

Saturday, October 29, 2011

Lemas Dalam Baldi


IPOH: Tindakan seorang ibu meninggalkan anak perempuan berusia tiga tahun mandi bersendirian, berakhir dengan tragedi apabila kanak-kanak itu ditemui lemas dalam keadaan tertonggeng di dalam baldi di bilik air rumahnya di Taman Rasi, Menglembu, dekat sini, pagi semalam.

Kejadian kira-kira jam 10.20 pagi itu disedari wanita itu sejurus pulang ke rumahnya selepas keluar sebentar kerana mempunyai urusan.

Perasaan tidak sedap hati ibu mangsa selepas beberapa kali tidak menyahut panggilannya menjadi kenyataan sejurus menjenguk ke bilik air apabila melihat anaknya, Wong Bao Lim tertonggeng di dalam baldi.

Dia segera mengeluarkan mangsa dan cuba menggerakkan badan serta memanggil nama anaknya, namun tidak mendapat sebarang reaksi apabila mangsa tetap kaku tidak bergerak.

Ibu mangsa yang masih tidak berputus asa kemudian membawa kanak-kanak itu ke sebuah klinik berdekatan untuk rawatan kecemasan tetapi doktor yang melakukan pemeriksaan mengesahkan anaknya sudah meninggal dunia.

Seorang wanita yang juga saudara keluarga malang itu berkata, mangsa adalah seorang anak yang berdikari dan sudah biasa mandi bersendirian sejak berusia dua tahun.

“Kami sekeluarga masih terkejut dan seperti tidak percaya dengan kejadian menimpa mangsa. Tetapi perkara paling menyedihkan kami mangsa seperti tahu akan pergi meninggalkan ibunya buat selama-lamanya.

“Ia berikutan tindakan mangsa mengajak ibunya mandi bersama pada pagi tadi (semalam) selepas hampir setahun tidak berbuat demikian,” katanya ketika ditemui di bilik mayat Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), semalam.

Jurucakap polis berkata, pihaknya menerima laporan kejadian kira-kira jam 10.20 pagi sebelum sepasukan anggota dikejarkan ke tempat kejadian untuk membantu. Katanya, mangsa dikatakan hilang imbangan badan ketika sedang bermain bersendirian di bilik air akibat lantai licin sebelum terjatuh ke dalam baldi dalam keadaan kepala dulu.

“Mangsa dipercayai cuba meronta menyelamatkan diri tetapi gagal selepas badannya tersepit dalam baldi sebelum lemas.

“Setakat ini polis mengklasifikasikan kejadian sebagai kes kematian mengejut. Bagaimanapun polis masih menunggu laporan hasil bedah siasat untuk mengenalpasti punca kematian mangsa dan setakat ini,” katanya.

Bagaimanapun, usaha menemubual ibu bapa mangsa gagal kerana masih trauma dan sedih dengan kejadian menimpa anak kedua mereka ini.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...